123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo meer dan 4 miljoen klanten! BeCommerce

Beste Webwinkel van België

Nu ook de goedkoopste kantoorbenodigdheden

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 0% btw)
Laagsteprijsgarantie!

Ruilen en terugsturen

Bedenktermijn

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Als u toch af wilt zien van uw aankoop, dan kan dat binnen de bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor een terugzending kan u hier meer informatie vinden over onze retourprocedure.

Het herroepingsrecht is van toepassing op consumentenaankopen, niet op zakelijke aankopen.

Wat te doen in de volgende situaties:

U heeft een verkeerd artikel besteld
Ondanks het zoeksysteem op printertype of inktpatroon-nummer, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kan hier onze retourprocedure bekijken.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet
Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kan u dit melden bij de klantendienst. Wij zorgen er dan voor dat wij deze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

Uw printer is defect en u heeft nog inktpatronen op voorraad
Heeft uw printer het net begeven en heeft u nog cartridges op voorraad? Geen zorgen! U kan een retouraanvraag doen, zelfs na de herroepingstermijn van 14 dagen. Contacteer onze printeradviseurs via +32(0)9 39 64 137 of printeradvies@123inkt.be, zij helpen u hiermee graag verder. Na het ontvangen van uw retourzending maken wij een creditnota op, die u nadien kan gebruiken als korting op uw nieuwe printer!

Bekijk hier alvast onze bestverkochte printers

U heeft een defect artikel ontvangen
Raadpleeg onze garantieprocedure als u een defect artikel heeft ontvangen.  
Terug naar klantenservice Terug naar boven

Retourprocedure

Klik hier om producten te retournerenNa het klikken op bovenstaande button, komt u bij "Mijn retouren" terecht. Als u niet bent ingelogd, ziet u hier eerst het inlogscherm. 

Aanvullende informatie:
  • De retouraanvraag kan u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling doen. U heeft dan nog eens 14 dagen de tijd voor het terugzenden.
  • Doe hiervoor de aanvraag via "Mijn retouren" (na inloggen).
  • Het is niet verplicht om een "reden van retour" in te vullen. Wij adviseren om dit wel in te vullen om eventuele onnodige retourzendingen te voorkomen.
  • Wilt u producten retourneren zonder aanvraag? Dat kan binnen 14 dagen na ontvangst, maar het duurt dan langer voordat wij uw retourzending kunnen verwerken. Voeg altijd een verklaring toe waaruit uw wens tot herroeping blijkt.
  • De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het goedkeuren van de aanvraag retour gestuurd te worden.
  • Het artikel dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Als het product gebruikt of beschadigd is, kan 123inkt.be een waardevermindering, die kan oplopen tot 100%, in rekening brengen.
  • Houd er rekening mee dat u een product kan beoordelen zoals u ook in een fysieke winkel zou mogen. Het verbreken van een verzegeling, vacuümverpakking of stof-/lichtdichte verpakking is niet nodig om het product te beoordelen en resulteert in een waardevermindering van 100%. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden.
  • Indien een product/retourzending beschadigd is, kan 123inkt.be eveneens een waardevermindering in rekening brengen.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
  • Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • We vragen u om het RET-nummer dat u ontvangt na goedkeuring van de aanvraag, duidelijk op de buitenkant van de retourzending te schrijven.
  • De terugzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd; de consument betaalt de kosten van het terugsturen.
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kan claimen bij uw vervoerder.
  • Een terugstorting wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt.
  • Als de volledige bestelling wordt geretourneerd, crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.
Klik hier om producten te retournerenNa het klikken op bovenstaande button, komt u bij "Mijn retouren" terecht. Als u niet bent ingelogd, ziet u hier eerst het inlogscherm. 

Let op:
  • Voor het beoordelen van een verbruiksartikel is het niet nodig om de verpakking te openen. Bij verbruiksartikelen zoals inktpatronen en toners waarvan de verzegeling, vacuümverpakking of stof/lichtdichte verpakking is verbroken resulteert dit in een waardevermindering van 100%. Indien wij een artikel in deze staat in een retourzending aantreffen geldt er geen vergoeding.
Terug naar klantenservice Terug naar boven

Praktijkvoorbeelden
Over de verpakking:
Printerbenodigdheden zijn artikelen die na opening beperkt houdbaar zijn en kunnen gevoelig zijn voor stof, vingerafdrukken en (zon)licht. De verpakking van een inktpatroon of toner is daarom belangrijk voor de houdbaarheid en kwaliteit van het product. Artikelen zijn hierdoor vaak verzegeld, vacuüm verpakt of verpakt in stof/lichtdicht materiaal. Dit soort verpakkingen zijn na het openen niet meer te herstellen. 

Voorbeeld 1: printerbenodigdheden

Wat kan niet? 

U bestelt als consument een verbruiksartikel voor uw printer, u pakt het uit en bij de installatie komt u erachter dat het artikel niet past. Het artikel blijkt niet voor uw printer geschikt te zijn. Omdat het artikel volledig is uitgepakt, is het onverkoopbaar en geldt er een waardevermindering van 100%.

Wat kan dan wel? 

Uitpakken van dit product is niet nodig om de juistheid te controleren. Op de verpakking van een artikel staat altijd het unieke nummer, vaak het soort product en voor welke printers het artikel geschikt is. Het nummer van het artikel kan u controleren op het oude (lege) artikel, via de zoekfunctie op de website, in de handleiding van uw printer of bij onze klantendienst. Hiermee kan u eenvoudig controleren of dit het juiste artikel is en is opening van de verpakking niet nodig. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking is geen probleem en gaat via ons omruilproces.

Voorbeeld 2: een inktjetprinter

Wat kan niet? 

U bestelt als consument een printer en installeert de inktpatronen. Na een paar afdrukken is de kwaliteit toch niet wat u ervan had verwacht. Omdat de printer in gebruik genomen is, is deze onverkoopbaar. De inktleidingen zijn gevuld en dit proces kan niet meer teruggedraaid worden. De printer is nu niet meer geschikt voor verkoop.

Wat kan dan wel? 

U kan de printer voorzichtig uitpakken en beoordelen. U kan bijvoorbeeld het menu bekijken en het gebruiksgemak inzien. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, ruilen wij deze graag voor u om.

Voorbeeld 3: een laserprinter

Wat kan niet? 

U bestelt als consument een laserprinter en neemt deze volledig in gebruik. Omdat de teller direct gaat lopen vanaf het eerste gebruik, is deze onverkoopbaar geworden. De teller kan niet meer teruggedraaid worden en de printer is niet meer geschikt voor verkoop. 

Of:

U bestelt als consument een laserprinter en meldt deze aan bij de printerfabrikant. Omdat de printer is aangemeld, is deze onverkoopbaar geworden. De aanmelding kan niet meer worden teruggedraaid en een andere consument kan dit niet opnieuw doen. De printer is niet meer geschikt voor verkoop.

Wat kan dan wel? 

U kan de printer voorzichtig uitpakken en beoordelen. U kan bijvoorbeeld het menu bekijken en het gebruiksgemak inzien. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, ruilen wij deze graag voor u om.